3 Ekim 2011 Pazartesi

Piyano Almadan Önce Okuyun :)

Yeniden merhabalar sevgili müzikseverler:)

Bugün çok farklı bir hususa, "piyano alırken dikkat etmeniz gerekenlere" değineceğim elimden gelebildiği kadarıyla. Piyano konusunda sizlerle daha paylaşacağım çok şey var o yüzden bu yazı bir giriş niteliğinde, piyanoya yeni başlayan/ başlamak üzere olan/ başlamak isteyen kişilere yardımcı olmak amacıyla yazılmış bir entry'dir :)

Şimdiii, öncelikle piyano almadan önce kendinize şunu sorun "neden piyano almak istiyorum?" Piyano eğitimine geç başlayan erişkin müzisyenler için piyano alma kararı oldukça yerinde,olgun ve güzel bir karar olmakla beraber çocukları için piyano alacak "veliler" bu konuda oldukça huzursuz olmakta, sıkıntı çekmekte ve kararsız kalmaktadır.

Bu yüzden öncelikle velileri ilgilendirecek bir giriş yapmak istiyorum. Çoğu velinin 1 numaralı kaygısı "çocuğum piyano aldıktan sonra ya sevmez ve bırakırsa, boşuna masraf yapacağım?" şeklindedir. Piyanoların maliyetli müzik aletleri olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda bu kaygıda kesinlikle haklısınız diyorum ve alternatif çözümlerinizi sayıyorum;

Hayır maalesef bilemediniz, çocuğunuza "org" almak onun piyano eğitimine başlamasında iyi bir adım olmayacak, tam aksine onu "kandırmak" anlamına gelecektir. Dışarıdan benzer tuş görünümleri benzer sesleri verdiği düşünülen bu iki enstrüman aslında birbirinden tamamen ayrı, asla kıyas edilemeyecek bir durumdadır. Öncelikle piyano çalmak "duymak" kadar "hissetmektir" burada piyano çalan kişinin "tuşeyi" yani dokunduğu piyano tuşlarının ağırlığını ve tuşa dokunduğu an piyano içerisindeki o harika yapının nasıl harekete geçip tellerden ses çıkardığını hissetmesi gerekir. Gerçek bir akustik piyano, bu benzersiz hissi çalana verecektir.

Biliyorum, hala sorunuza cevap vermiş değilim hala çocuğunuzun piyanodan vazgeçip boşuna masraf yapacağınızdan korkuyorsunuz. Bu konuda size birkaç ufak tavsiyem olacak.

1. Öncelikle piyano eğitmeninizi iyi tanıyın. Çocuğunuza eğitim verecek bir piyanist ona sadece notasyon bilgisi vermeyecek, ona hayatı boyunca sahip olacağı bir değeri fark ettirecektir. Piyano çalmak, ciddi sabır gerektiren bir iş olduğu gibi küçük çocuklara piyano öğretmek de bir o kadar sabır gerektirir ve bu alanda öğretmen olmak ayrı bir sanat'tır. Burada, piyano öğretmeninin geçmişi, kimlerden ders aldığı, hangi okuldan mezun olduğu bilgisinin yanı sıra bu mesleği gerçekten sevip sevmediği ve piyano aşkını öğrenciyle nasıl paylaşabileceği çok önemlidir. Dersten derse gelen ve sadece birkaç parça çalıştırıp parasını alıp giden eğitmen, çocuk için "sıkıcı" ve "korkutucu" bir imaj çizecektir. Bu yüzden burada iş siz velilere düşüyor diyebilirim, piyano hocanızı çok dikkatli seçin. Peki bunu neden dedim? Bunun piyano alıp almamayla ne alakası var? Öncelikle piyano eğitmenini seven çocuk, doğal olarak onun öğreteceği ve ona açacağı bu yeni ufuğun farkında olacak ve "heveslenecektir" Bu hevesi canlı olduğu sürece çocuğunuz piyano çalmak isteyecek ve "müziği yorumlama, yaratma" alanında merak sahibi olacaktır. İşte bunu gördüğünüzde evde bir piyano barındırmanız gerektiğinin pozitif sinyallerini alıyorsunuzdur.

2. Çevrede, sizin evinizden başka çocuğunuzun piyano çalabileceği bir yer, piyano olan bir ev ya da okulunda piyano var mı? Bu hem çok yararlı olabileceği gibi oldukça riskli de bir durumdur. Ben küçükken evimde piyano yoktu ve okulumdaki piyanoda pratik yapıyordum. Orada piyano çalmaya aşık olmuş ve sonunda ailem de gözümdeki ışığı ve isteği görüp bana piyano almışlardı. Belki sizin çocuğunuz da benim örneğim gibi size işaretler verebilir.

3. En önemlisi, çocuğunuz piyanoya kendisi mi başlamak istedi yoksa siz mi piyanoya başlamasını istediniz? Çevresinde piyano çalan arkadaşları var mı ya da okulunda müzik dersleri var mı? Bunlar küçük ama önemli detaylar olabilir.. :)

Kuyruklu Piyano
Evinize almak istediğiniz piyanonun türü de çok önemlidir. İki tür akustik piyano vardır: Konsol(duvar) ve Kuyruklı Piyanolar. Ayrıca artık teknolojinin gelişmesiyle dijital piyanolar da kaliteli performanslar sunmaktadır (org veya klavye asla dijital piyano sınıflandımsına girmez!) Her zaman size "akustik piyano" türlerini öneririm. Genellikle evlerde kullanılan akustik piyano türü duvar piyanolarıdır. Duvar piyanolarının kuyruklu piyanolardan farkı, tellerinin yatay değil dikey biçimde hizalanması ve kuyruklu piyanolardan daha kısa olmasıdır. Ayrıca duvar piyanoları evlerde rahat çalışmayı sağlamak için sesi yarı yarıya azaltmaya yarayan bir pedala sahiptir (komşularımız rahatsız olmasın :) )

İyi piyano markalarını sayacak olursak: Yamaha, Steinway, Zimmermann, Bösendorfer, Bechstein, Pearl River ve Baldwin marka piyanolar tam anlamıyla size piyano çalmanın zevkini yaşatacaktır ve sesleri de oldukça fark etmektedir.

Duvar (Konsol) Piyano
Dijital piyano almaya karar verdiyseniz eğer, bu kararınızda size sadece tek bir marka öneririm o da Yamaha marka dijital piyanolardır. Günümüzde piyano ve teknolojiyi bir araya getirerek harikalar yaratan ve her serisiyle müzisyenleri tatmin eden yegane marka Yamaha'dır :) Ayrıca bütçenize göre bir yamaha dijital piyano bulmanız çok da imkansız değil, her bütçeye uygun ürünler mevcut çünkü.


Bu konuda aklıma şuan gelmeyen ama sonra eklemek istediklerim olursa bu yazıdan güncellerim ya da ayrı bir post girerim :)

Gelelim, "iyi bir piyanoyu" nasıl ayırd edeceğinize:

İyi bir piyanoda öncelikle marka çok önemlidir. Buna örnek olarak Alman markalarının oldukça kaliteli ve sağlam olduğunu söyleyebilirim. İyi bir piyanoyu nasıl bulabileceğinizi maddeler halinde sıralayalım o zaman:

Piyano alırken gittiğiniz müzik mağazasında yanınıza piyanodan anlayan birini alırsanız ayırd etmek sizin için daha kolay olacaktır, ya da mağazada piyanodan anlayan bir görevliden aşağıdaki denemeleri rica edebilirsiniz. :)

1. İyi bir piyano demek iyi bir mekanizma düzeni demektir. Tuşlarda tellere kadar uzanan iç kısmındaki mekanizma iyi çalışıyor olmalı ve iyi akord tutuyor olmalıdır. Aynı zamanda içerisindeki ses yalıtımını sağlayan malzemelerin doğru maddelerden yapılmış olması lazımdır. Eğer piyano kaliteliyse bastığınız akorlar temiz yayılıyor olmalıdır, hiçbir şekilde "metalik" bir ses çıkmaması gerekmektedir ve ince notaların parlak, kalın notaların ise tok duyulması lazımdır.

2. Tuşlara dikkat! Kaliteli olmayan bir piyano her şeyden önce tuşlarından kendisini belli edebilir! *Piyanonun tuşlarından bir tanesi ya da birkaç tanesi içe gömük ise,
*Çaldığınızda bastığınız tuşlar parmağınızı kaldırdığınızda yukarı kalkmıyor, içeri gömük duruyor ise
*Tuşlara bastığınızda gıcırtı duyuyorsanız
*Tuşlar fazla sert veya fazla hafif ise (notaya basarken ideal bir piyano tuşunun ağırlığı parmağı zorlamayacak derecede olmalıdır ama bastığınız anda da org gibi hafif olmamalıdır. Unutmayın ki piyano çalarken hacim çok çok çok önemlidir tuşlara ne kadar sert bastığınız ve ne kadar hafif bastığınıza göre ses rengi değişir.)
* Bir tuşa bastığınızda pedal kullanmadan ses uzuyor/yankılanıyor ise
* Sert bir şekilde bastığınızda ses güçlü çıkması yerine "boiing" şeklinde metaliksi bir ses duyuluyor ise ve bu sesi ne olursa olsun bir şekilde duyuyor iseniz,

O piyano kalite sınıflandırmasında sınıfta kalmış demektir. Kaliteli bir piyano değildir. Bu kadar net söyleyebilirim.

Pedallara dikkat edin, duvar piyanosu alıyorsanız orta pedala bastığınızda sesin azalması ancak çok rahatsız edici derecede boğuk ve metalik olmaması lazımdır. Sağ pedala bastığınızda sesin giderek sönerek düzgün bir şekilde uzaması gereklidir. Pedala basıp kaldırdığınızda fazla gıcırtı sesi geliyorsa bu da dikkat etmeniz gereken ayrı önemli bir husustur, öyle bir sesin çıkmaması gerekir.. :)

Şimdilik bu kadar! Piyano ile ilgili daha fazla yazı gelecek! :)

O arada benim müziğime de bir bakmaya ne dersiniz? Piyano, söz, beste ve vokallerde ben varım; umarım beğenirsiniz :) www.soundcloud.com/onuruz

Müzikle kalın!

147 yorum:

  1. öncelikle teşekkürler.. dijital piyano için yamaha'nın hangi modellerini önerebilirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle yamaha dijital piyano almayın piyanoda 2. senemi dolduruyorum(çok uzun bir süre değil ama)akustik olarak yamahalar iyidir güzeldir ama dijital piyanoya gelince ortalamanın çok çok altında.Dijital piyanoda alınabilecek markalar çok sınırlı.En iyileri;Kurzweil,roland ve kawai'dir.Ben kurzweil'in mp10 modelini kullanıyorum 3000tl'ye 1. el bulabilirsiniz.Ses kalitesi vs. memnunum.Dijital piyanoda kararlıysanız yamaha,casio gibi markalardan uzakduru

      Sil
    2. Yamahanın hangi modeliyle kıyas yapıyorsunuz bilmiyorum ancak belliki yamahanın en dandik ydp 142 modelini diyorsanız sözüm yok ancak CLP serilerindeki GH3X hammer tusesini calmadıgınız belli oluyor.kurzweil hikaye kalır.

      Sil
    3. Yamahanın hangi modeliyle kıyas yapıyorsunuz bilmiyorum ancak belliki yamahanın en dandik ydp 142 modelini diyorsanız sözüm yok ancak CLP serilerindeki GH3X hammer tusesini calmadıgınız belli oluyor.kurzweil hikaye kalır.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Sayın Yasemin Topaloğlu ve cello musti kullanıcı adlı arkadaşım şimdi bir şey diyeceğim ya neyse siz çok biliyorsunuz bildiğiniz yanıldığınıza yetmiyor, ben müziğe ömrünü vermiş bir piyanist ve kopmpozitörüm müziğe 6 yaşımda başladım yaşım 34 kimlerle düştük kalktık "Kerem Görsev, Hakan Ali Toker , Haluk Tarcan vs.." her neyse arkadaşlar bana görede sizin söylediğiniz markalar 5 kuruş etmez o dandik dediğin YDP142'ye kurban ol sen gelmişler burada ahkam kesiyorlar kaç yıllık müzisyensiniz bir notanın kaç tane doğuşkanı kaç tane alt üst doğuşkanı var müziğin m'sinden haberiniz yok sizin,
      sayın bu yazıyı okuyan arkadaşlar siz bu arkadaşlara aldırış etmeyin Yamaha on numara bir cihazdır ve evladiyeliktir asıl yamahadan şaşmayın söyleyeceklerin bu kadar.

      Sil
  2. Sayın Yakamoz ve Yasemin Topaloğlu,

    Mesajlarınız için teşekkürler, lakin bu sekmede Yasemin hanımla aynı fikirde olmadığımı belirtmek isterim. Dijital piyano sınıflandırmalarında Yamaha teknolojileri oldukça kullanışlı, özellikle 2012 sonrası modelleri ile gerçekten hem klas hem de doğru piyano çalmaya elverişli modeller yaratmıştır. Yamaha MODUS serilerini mutlaka gözden geçirmenizi tavsiye ederim, hem çok şık hem de piyano deneyimi açısından birçok piyanist tarafından yüksek not almıştır.

    Yasemin Hanımın belirttiği diğer markalar da oldukça iyi markalardır, Casio ve Roland da oldukça iyi markalardır.

    müzikli günler!

    YanıtlaSil
  3. Yazınız için teşekkür ederim ancak hala net bir fikrim yok. Yeni başlayacağım akustik duvar piyanosu almak istiyorum. Net bir model ve marka önerebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akustikpiyano.com veya doremuzik gibi firmalardan bütçenize uygun duvar piyanoları bulabilirsiniz. Tahminimce Yamaha, Kawai veya Pearl River markaları işinizi görür :)

      Sil
  4. Peki hocam piyano'da sesin nasıl olması gerekir. Mesela bende Adagio XDP500sr gül var. ve sesi oldukça parlak sizce bu seçim doğru mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Uğur Gılıç,
      Sesin tizlerde parlak, peslerde ise daha dolgun ve ahşap keskinliğinde olması her zaman çekici ve profesyoneldir. Benim deyişim, tizlerde daha çok "damla" efektini andırıp peslerde ise tok baslar bence ideal bir seçim olur. Ancak peslerde elektronikleşiyorsa bu bir süre sonra kulağı tırmalayabiliyor.

      Sil
  5. Merhaba. Ben de Modus serisi piyano almayı düşünüyorum. Acaba clavinova il modus arasındaki farklar ve f01 ile H01 modeli arasındaki farklar nedir? Bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Modus serisi benim de hayran olduğum hem ses hem de moda dizaynı açısından hitab eder. Clavinova, daha çok profesyonel piyanistlerin, gerçek piyano deneyiminden ayrılmadan teknolojik nimetleri kullanmak istemelerinden yola çıkarak üretilmeye başlanan bir model. Genellikle büyük konser salonlarında ve konserlerde kullanılmak üzere dizayn edilmiş bir mekanizmaya sahip. Modusun ev ortamı için çok daha uygun olacağını düşünüyorum, eğer profesyonel bir deneyim için ısrarcı değilseniz.

      Sil
  6. Yazı için teşekkürler.Ben klasik duvar piyanosu almayı düşünüyorum.Belarus veya Legnica markalarını önerir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Belarus bütçe ve kalite açısından Legnica'ya göre daha çok işinizi görebilir. Lakin ikinci el alıyorsanız önceden mutlaka tuşların ve pedalların sağlamlığını gözden geçirin.

      Sil
  7. Öncelikle yazınız için teşekkürler.
    Benim sormak istediğim, düşük bütçeli hangi piyanoları önerebilirsiniz? Ben üniversiteye yeni başlayacağım. Sınav stresinden ve beni tutan fazla derslerden sıyrıldıktan sonra ilk öğrenmek istediğim enstrüman piyano. Pahalı olduğunu biliyorum ama sırf ucuz olduğu için org ya da gitar istemiyorum. Daha önce elimi piyanoya sürmedim, yani verilmiş bir yeteneğim var mı onu da bilmiyorum. Sadece piyanoyu çok seviyorum. Ortada bir bütçe yok, yani sıfırdan biriktirme usulü çalışacağım. Biraz sabırsızlık var, o yüzden çok pahalı olmasa güzel olur. Kısaca el-kulak alışkanlığımın oluşmasını istiyorum. Ortam hiç müsait değil yani dijital ve kulaklıkla da kullanabileceğim bir şey olması güzel olur. Çevremde müzikle ilgilenen biri öğrenebileceğim birisi de yok. doğaçlama denemeleri yapacağım. Sonra kararımı verirsem kaliteli bir piyanoya geçmeyi ve kursa başlamayı planlıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle hevesiniz ve piyanoya başlama isteğiniz için tebrik ederim. Durumunuzu göze alınca şuan için en düşük bütçe için bile bir yatırım yapmanız riskli olabilir. Size önerim, başlayacağınız üniversitede eğer müzik odalarınız veya piyano çalabileceğiniz bir alan varsa öncelikle haftada birkaç saat kendinize piyano ile alıştırma seansları ayırın. En azından enstruman ile içli dışlı olmanız ve ilk iletişiminizi sağlamanıza yardımcı olur. Bir ikincisi, eğer dışarıda, ya bir hocanın evine giderek ya da okulunuzda ders alma ihtimaliniz varsa, ders almaya başlayın ve ödevlerinizi okulda vs. bulduğunuz piyanoda en az 3 ay deneyin. Baktınız ki 3 ay sonucunda hala piyano hevesiniz canlı, o zaman size Offenbach piyanoları öneririm. Hem bütçe hem de piyano deneyimi açısından gayet güzeldir. Dijital piyano isterseniz şayet, o konuda da bütçenize uygun Dynatone marka piyanolara kefilim. Umarım bu tavsiyeler işinize yarar :)

      Sil
  8. merhaba ben piyanoya başlayalı iki ay oldu ve piyano almak istiyorum . bütçeme en uygun casio celviano ap-260 modeli . Bu model başlangıç için iyimidir ses özellikleri nasıldır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Casio piyano deneyimi açısından iyi bir markadır. Yalnızca Casio kullanan tanıdıklarımdan sonra zamanlarda dijital cihazlarda "sesin metalikleşmesi" şikayetini duyar oldum. Distürbütor şirkete garanti seçeneklerini iyicene sorun ve ses metalikleşmesi, tuşların takılması gibi durumlarda yardımcı olacaklarında emin olun. Onun dışında kararınız gayet yerinde, kolay gelsin. :)

      Sil
    2. Merhaba, ben de uzun süredir bu modeli inceliyorum fakat aklımda birçok soru var. Bu modeli aldiysan görüşlerin nelerdir? :)

      Sil
    3. Merhaba, ben de uzun süredir bu modeli inceliyorum fakat aklımda birçok soru var. Bu modeli aldiysan görüşlerin nelerdir? :)

      Sil
  9. Merhaba pianoya 12 yaşımdayken başladım 2 sene devam edip taşınma dolayısıyla bırakmak zorunda kaldım (büyük şehirden ilçeye :( ) Yaklaşık 3 yıldır da piano çalmadım evdeki minik orgu saymazsak. Şimdi ise bir piano almak istiyoruz fakat akustik mi yoksa elektronik mi alsak emin değiliz. Ben tuşa bastığım zaman pianodaki titreşimi duymak istiyorum bu yüzden akustik istiyorum ama akustiğe de bakması çok zor diyorlar düzenli bkım isteyen bir şey. Apartmand oturduğumuz için de komşulara fazla ses gitmesini istemiyoruz bu nedenler de bizi elektronik almaya itiyor bizi. Sizin öneriniz nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Açıkçasını söylemek gerekirse, hem öğrencilerimden hem de kendimden bildiğim için söyleyebilirim eğer akustik piyano alabiliyorsanız ve bütçeniz el veriyorsa bence oyunuzu akustikten yana kullanabilirsiniz ancak tabii ki komlu faktörü önemli. Bu durumda, bence kendinize gündelik bir piyano pratiği saat aralığı ayarlarsanız ve komşularınıza bunu her şeyden önce danışıp onaylarını alırsanız akustik almamanız için hiçbir sebep kalmaz. Sadece geç saatlerde ve çok erken saatlerde çalmamanız uygun olur. Önce komşularınızla konuşun derim, sonradan komşu şikayetine maruz kalmamış olursunuz.

      Akustiğe bakım 6 ayda bir akord gerektiriyor ve bu çok da zor bir husus değil. Eğer akord yapan kişi profesyonelse bu sizi 1 sene bile götürebilir. Ben kendi Yamaha piyanomu 1,5 sene tek akord ile çalmıştım ve en ufak bir şikayetim olmamıştı.

      Bol şans!

      Sil
  10. Merhaba, ben 1yıldır piyano çalıyorum. Ama hala böyle gördüğüm parçayı direk çalamıyorum. Zorlanıyorum. Bir öneriniz var mı bunun için? Birde evime digital piyano alıcam. Ama yamahalar ve casio özelliklede steinway ler çok pahalı. Fiyata uygun olarak Dynatone, Sejung ve Techno by the Tool markalarını bulduk. Hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Gördüğünüz parçayı hemen çalabilme aşaması, ne tip tarzda parçalar çalıştığınıza bağlı. Eğer klasik piyano temelliyseniz ve kendi disiplininizin belli üst kademelerinden parçalar çalmaya çalışıyorsanız, duraksamanız hala doğal, 1 sene piyano tekniği için daha giriş aşamasıdır. Normalde, piyanistlerin parçayı görüp hemen çalabilmeleri için nota düzenindeki tonalite dağılımını anlayabiliyor olmaları lazımdır, yani parça hangi tonda, modülasyonlar (birden fazla ton) var mı vs.. ben size major minör akor ve ton çalışmaları öneririm. Piyano ve nota kağıdında hangi tonlar nasıl görünüyor, dağılımlarını nasıl anlıyoruz vs gibi. Bu temeli çözdükten sonrası kolayca gelişecektir. kolay gelsin!

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. merhaba, ben piyano almak istiyorum fakat bütçem 2000tl yi geçemeyecek. ücretsiz piyano dersleri almaya başlayacağım, dijital duvar piyanosu önerir misiniz ve bu fiyata iyisini bulmak mümkün mü bilgi verebilirseniz çok memnun olurum. iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      bütçenize uygun Dynatone piyanoları öneririm. Mutlaka işinizi görür. Distirbütörleri akustikpiyano.com'dur.

      Sil
    2. Merhaba daha önceden müzik bilgisi olan piyanoya yeni başlayan biri için dynatone u önerir misiniz hiç duymamıştım bu markayı ,müzik markette deneyince tuşesi hoşuma gitti ama ses kalitesştle ilgili ne düşünpuorsunuz kawai ile kıyaslandığında slp 210 modelini önerir misiniz.

      Sil
  13. Merhaba. Çalıştığım okula ikinci el piyano almak istiyorum. Seçenekler Raingway ve Casio marka. Kullanılabilirlik, ses, tuş vs. açısından hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ben kızıma dijital piyano almayı düşünüyorum(9 yaşında). 1 yıl özel kursa gitti, şu anda konservatuvarda kursiyer olarak devam ediyor. 2500-3000 TL arası bütçe ayırabilirim. Suzuki hp3 ile Yamaha Arius YDP142R arasında karasız kaldım. Siz başka bir piyano veya bunlardan birini tavsiye edebilirmisiniz. Tavsiyeniz için şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zerdal Zorsu,

      Kawai, Suzuki ve Yamaka markaları arasında tabii ki benim tercihim Yamaha olacaktır. Doğrusunu söylemek gerekirse konu dijital piyanolar olunca özellikle deneyim açısından çocukların açısından çok büyük bir fark olmayabilir; nitekim kızınız piyanoyu benimsemeye başlarsa işte o zaman iyi bir alet almanızın değeri ortaya çıkar. Eğer imkanınız arsa Yamaha Arius derim ben; ancak hesaplı bir anlaşma istiyorsanız Suzuki de pratik olur.

      Sil
    2. ben geçen hafta bir suziki piyano aldım. bir tuşu arızalı çıktı. dün akşam da kapatma tuşu çalışmaz odu kesinlikle tavsiye etmiyorum

      Sil
  15. Kawai kdp90 da seçeneklerim arasında...

    YanıtlaSil
  16. merhabalar, öncelikle yazınız benim için çok faydalı oldu bunun için teşekkür ederim. ben klasik piyano temelliyim yaklaşık 5 sene bir deneyimim oldu fakat malesef bıraktım. şimdi 23 yaşındayım ve tekrar piyano almaya ve tekrar başlamaya karar verdim. uzun zaman oldu gerçekten ve sıkı bir pratik yapmam gerek�� bütçem kısıtlı öğrenciyim ve şuan alabileceğim sizin de tavsiye ettiğiniz gibi yamaha clavinova serisi, ben bütçeme uygun ikinci el clp 340 serisi buldum ancak almaya giderken neye dikkar etmeliyim bilmiyorum. daha önce akustik çalıştım dijital piyanolar hakkımda çok bir fikrim yok. tek önemli olan benim için sanırım tuşesi akustiğe yakın olması. onun haricinde hem ikinci el için hem de dijital bir piyano için dikkat etmem gereken noktalar nelerdir? aydınlatırsanız çok sevinirim:)

    YanıtlaSil
  17. merhabalar, öncelikle yazınız benim için çok faydalı oldu bunun için teşekkür ederim. ben klasik piyano temelliyim yaklaşık 5 sene bir deneyimim oldu fakat malesef bıraktım. şimdi 23 yaşındayım ve tekrar piyano almaya ve tekrar başlamaya karar verdim. uzun zaman oldu gerçekten ve sıkı bir pratik yapmam gerek�� bütçem kısıtlı öğrenciyim ve şuan alabileceğim sizin de tavsiye ettiğiniz gibi yamaha clavinova serisi, ben bütçeme uygun ikinci el clp 340 serisi buldum ancak almaya giderken neye dikkar etmeliyim bilmiyorum. daha önce akustik çalıştım dijital piyanolar hakkımda çok bir fikrim yok. tek önemli olan benim için sanırım tuşesi akustiğe yakın olması. onun haricinde hem ikinci el için hem de dijital bir piyano için dikkat etmem gereken noktalar nelerdir? aydınlatırsanız çok sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Selenay Kılıç,

      Blogumu beğenmenize ve yararlı bulduğunuza sevindim :) Piyanoya geri dönüyor olmanıza daha da çok sevindim! Dijital piyanoları kontrole gittiğinzide üşenmeden tek tek (özellikle pes ve tiz) notaları kontrol edin, bazı dijital ikinci el piyanolar yıllanmaya veya yanlış kullanıma bağlı olarak seslerindeki frekansta ve hoperlörde bozuk ses verebiliyor, bu bir, ikincisi olabildiğince çok notaya hacimlice basıp, basılı tutup notanın sonuna kadar (10-13 saniye) azalarak devam edip etmediğine bakın, bazı durumlarda tuşe basılı tutulduğunda takılıp ses mekanik bir "bip-bip" error'u verebiliyor ki bu dijital piyanoların en sinir bozucu defosudur. Sonra mutlaka pedallar, daha doğrusu pedal, sadece sağ pedalı kullanacağımızdan pedalın sesleri temiz uzatması, bir eser çalarken nefes yerlerinde temiz geçişler sağlıyor mu sağlamıyor mu kontrol edebilirsiniz. Kolaylıklar dilerim :)

      Sil
  18. merhaba, çoğu kişinin kafasındaki soru aynı: akustik mi digital mi? digital'i tercih edenler, akustik piyanonun taşınırken sorun yaratacağını(1); en ufak harekette bile akort gerektirdiğini(2); akort işleminin pahalı olduğunu(3); satmaya karar verildiğinde de satılmasının zor olduğunu(4); son derece yüksek sesli olduğundan apartmanlarda çalmanın gürültüye neden olacağını(5) düşünüyorlar ve digital'i tercih ediyorlar. Siz ne dersiniz bu (5) konuda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ŞERİF KAYZER

      Bu soru tamamen kişiden kişiye değişir ancak en belirleyici durum tabii ki sizin de dediğiniz gibi apartman yaşamı. Apartman dinamiği çok farklı olduğundan dijital piyanoların kulaklıkla çalınabiliyor oluşu vs. piyanist ve adayların en büyük kurtarıcısı oldu. Aynı zamanda daha az yer kaplıyor oluşu, portatif oluşu, taşınabilir olması da cabası. Tabii ki bu saydıklarım gerçek bir piyanonun her zaman akustik olduğu gerçeğini değiştirmez, iyi bir akustik piyanonun akort edilme süresi senede 1 bile olabilir hatta bazı Yamaha duvar piyanolarının 1 buçuk senede bir akort edildiğini de gördüm, aynı performansta devam ediyorlar. Ben her zaman dijitalden yana gidecek öğrencilerime/okuyucularıma iyi markalar ve değecek fiyat çizelgeleri çıkarmaya çalışıyorum, en azından iyi bir dijital piyano gerçeğine bir nebze de olsa yakın bir piyano deneyimi ile geliyor.

      Sil
  19. Merhaba,
    Bloğunuzu okudum. Çok faydalı bilgiler içermekte ve güzel tespitler var.
    23 yıldır gitar, ud, cümbüş gibi hep telli enstrümanlar çaldım.
    Artık 35 yaşında ve yeni bir enstrümanla hobilerimi devam ettirmek istiyorum.
    Digital piyano almak istiyorum. Kafamdaki ürünYamaha ydp s52 sizce doğru bir tercih mi?
    Ufak bir kızım var. Bu marka ve model ile ikimiz içinde yeni bir başlangıç yapmak istiyorum.
    Ortalama 5.000 TL ilk bir bütçem var.
    Yönlendirme ve tavsiyelerinizi rica ederim
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yamaha olmalı.yamaha S31 S51 modelinden sonra S.32 ve S52 modeliyle cok daha modelini guncellemis.bendede s52 var.10 farklı sesten 3 tane piyano sesi varki kuyruklu piyano sesi muhtesem.daha once kawai kuyruklu piyano calan bir piyano egitmeni olarak yamahayı daha cok begendigimi soyleyebilirim

      Sil
    2. Kesinlikle yamaha olmalı.yamaha S31 S51 modelinden sonra S.32 ve S52 modeliyle cok daha modelini guncellemis.bendede s52 var.10 farklı sesten 3 tane piyano sesi varki kuyruklu piyano sesi muhtesem.daha once kawai kuyruklu piyano calan bir piyano egitmeni olarak yamahayı daha cok begendigimi soyleyebilirim

      Sil
    3. Kesinlikle yamaha olmalı.yamaha S31 S51 modelinden sonra S.32 ve S52 modeliyle cok daha modelini guncellemis.bendede s52 var.10 farklı sesten 3 tane piyano sesi varki kuyruklu piyano sesi muhtesem.daha once kawai kuyruklu piyano calan bir piyano egitmeni olarak yamahayı daha cok begendigimi soyleyebilirim

      Sil
  20. Selamlar,
    Casio AP-460 ve Yamaha Arius YDP124B arasında kaldım
    Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

    YanıtlaSil
  21. Selamlar,
    Casio AP-460 ve Yamaha Arius YDP124B arasında kaldım
    Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba öncelikle yazı için teşekkürler.Kızım kendisi piyano kursuna gitmek istedi bizde gönderiyoruz.şuan 6 yaşında evdede pratik yapması gerekiyor .Biraz internetten baktım dikkatimi bu çoçuk piyanoları çekti.Bu konuda düşünceniz nedir acaba???Lino Ahşap Çocuk Piyanosu 30 Tuşlu gibi bir kaç tane daha var.Cevaplarsanız çok sevinirim.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. merhabalr 7,5 yaşımda kızım için ikinci el piayan arıyordum g.heyl borna Leipzig 1828 model buldum 1,000 tl. çok mu eksi sizce

    YanıtlaSil
  24. Selamlar çok güzel özetlemişsiniz. Bende şu sıralar digital piyanolara bakıyorum. Okudukça markalar hakkında daha çok bilgi sahibi oluyorum. Şu sıralar ayırdığım bütçeye uygun olarak 2 piyano üzerinde düşünüyorum. Kawai ES100, Yamaha YDP 161 ve Yamaha CLP 330 aralarında kimi farklılıklar olsa da CLP 330 (bulabilirsem 340)'a daha sıcak bakıyorum. Siz ne dersiniz önerebileceğiniz başka bir model var mı? (Bütçem 2. elde 2000-2500)

    YanıtlaSil
  25. Meraba :) Yamaha Arius Ydp142R Gülağacı dijital bir piyano almak istiyorum sizce nasıl olur ?

    YanıtlaSil
  26. Sayın Hocam, yaklaşık 1,5 sene akordeon eğitimi aldıktan sonra piyanoya merak sardım. Değerli vaktinizden zaman kalırsa cevaplamanızı istediğim birkaç soru olacak. Şöyle ki:
    1-Yaşım 48. Geç kaldım mı?
    2-Akordeondan sonra piyano öğrenmem kolay mı olur yoksa karıştırır mıyım?
    3-Kesinlikle dijital piyano alacam ve kafamdaki model de yamaha dgx-650.Bu model hakkında yorumunuz?
    4-Az buçuk nota bilgim var. Öğretmensiz bu işi başarabilir miyim?
    Peşinen teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. merhaba baldwin marka konsol piyanolarının tınısı nasıldır yardımcı olur musun sesi metalik diye duymuştum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baldwin çok iyi bir markadır ancak konsol piyanoları konusundaki muallak tartışmalar devam ediyor - açıkçası Baldwin konsol önermem. Kuyruklu piyanolarında tutturduğu ve kullandığı malzemeleri konsollarda kullanmıyorlar.

      Sil
  28. selamlar .. ben piyano çok seviyorum ve şuan kursa kursa gidiyorum . piyanistlerin sayısız konserine gitim . digital piyano almayı düşünüyorum bütçem en fazla 2500 tl . bu konuda öneride bulunursanız memnun kalırım

    YanıtlaSil
  29. Merhaba ben piyanoya yaklaşık iki yıldır başlamak istiyorum bütçemi şimdi ayarlayabildim 2000-2500 arası bi bütçem var belki 3000 e çıkabilirim akustik duvar piyano istyorum. Bunlara uygun önerdiğiniz bi marka model var mı acaba? Bir de ilk önce kendim parmak egzersizleriyle başlamak istiyorum biraz bilgim var biraz geliştirdikten sonra bi kursa başlamak istiyorum. Doğru mu düşüncem acaba? Teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, ben de blogunuzu çok yararlı bulup takip etmekteyim. Ben de yeni başladım piyanoya. Ders aldığım yerde Nemesis DK360BR marka digital piyano önerdiler. Bu markayı hiç duymadım ve internette de hiç bir bilgi bulamadım.Sizin fikrinizi almadan almayacağım. Ne dersiniz bu marka için? Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  32. Merhaba, ben 17 yaşımdayım ve piyanoya başlamak istiyorum. Lakin ailem bütçeden dolayı pek olumlu bakmıyor. Biraz ikna ettim, fiyatlara bakmaya başladık ama bu sefer de biz piyanodan anlamıyoruz nasıl seçeceğiz dediler. Pek tanıdığım piyano çalan biri yok denediğimde de anlayacağıma da pek inanamıyorum, güvenmiyorum kendime. Duvar piyanosu olarak bana şöyle başlangıç için de çok ağır olmayacak kesin bir marka ve model önerir misiniz değişik bütçe boyutlarında (2.000 ila 5.000) bir kaç tane öneriniz olabilir mi? Birde bu fiyat aralığıyla sadece digital piyano mu bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.muzikenstrumani.com/Kawai-KDP90-Dijital-Piyano_17228.html#0 bu ürünü taksim tünel zuhal müzikten 2500tl ye alabilirsin kulaklık tabure kargo dahilinde. ben kasım ayında 2600tl ye aldım bankadan kredi çekip. ismek kursuna gidiyorum hoca bu marka modeli önerdi, sabancı üni de müzik öğretmeni tanıdığımda bu bütçeye bunu önerdi. roland yamaha ve kawai den başka markaya kesinlikle izin verilmeyecek derecede önermiyorlar. gerçek grand kuyruklu piyano sesine en yakın dijitaller bu üç markada çünkü. roland ve yamaha 3000tl altında sahibinden com da nakliye vs karşılarsan bulabilirsin. sıfır istersen bu linktekini dediğim yerden alabilirsin. dijital değil duvar piyanosu alacağım diyorsan antika bulursun 6 ayda bir akor için teknisyen çağırman gerekir ve 500tl minimum isterler. piyanoyu en ufak hareket ettirdiğinde akoru da kayabiliyor.

      Sil
  33. merhabalar uygun fiyata 2. el werner wd90 diye dijital piyano buldum. uygun olduğu için almak istedim ama açıkçası bir kaç müzik aletleri satan yerle konuştum orgun sadece piyano versiyonu olduğunu söylediler. ama ben yine de kararsız kaldım sonuçta konuştuğum kişiler bana kendi piyanolarını satmaya çalışan kişilerdi. kısacası werner wd90 piyanosu hakkında bir fikriniz var mıdır?

    YanıtlaSil
  34. Piyano satın alacakların mutlaka almadan önce okuması gereken türden bir yazı. Bu değerli paylaşım piyano satın alacaklara çok yararlı olacağından eminim, emeğinize sağlık. Piyano Kursu İzmir

    YanıtlaSil
  35. Merhaba!
    Ismim Berkay ve 18 yaşındayım. Piano çalma egitimi almadigimi belirtmek isterim. Okulumuzdaki Casio org ile gelistirdim kendimi. Eger piano calma notumu degerlendirecek olursak 5 uzerinden 3'tur.
    Onumde universite var. Evime piani almak istiyordum fakat universitede piano calabilme imkani olduğunu ogrendim. Sizce ne yapmaliyim ? Eğer alacak isem hangi dijital piano onerirsiniz ?
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  36. 4 yaşındaki yeğenime piyano almak istiyorum. Yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  37. Ben yazınızı okudum ve sadece teşekkür etmek istedim. İnsanların bilgi ve deneyimlerini ve sevgilerini paylaşmaları çok güzel.
    Sevgi ve huzurla,
    Hacer

    YanıtlaSil
  38. Kurzweil sp4_8 hakkında ne düşünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
  39. Öncelikle detaylı ve bilgilendirici yazınız için teşekkürler. İkinci el piyano almayı düşünüyorum schimmel 1972 yapımı bir piyano buldum 2 konservatuvar öğrencisi çalışmış piyanoda ve uzun süredir akord edilmemiş. Böyle yaşlı bir piyanoyu tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
  40. Piyano kursu İzmir olarak teşekkür ederiz çok faydalı bir paylaşım olmuş,emeğinize sağlık Piyano kursu İzmir

    YanıtlaSil
  41. Güzel bir paylaşım olmuş. Çocuklar için piyanonun önemi ile de bir yazı yazabilirseniz çok güzel olur :)
    İzmir piyano kursu

    YanıtlaSil
  42. merhabalar yazınız gerçektende çok güzel. ben piyano çalmaya başlamak istiyorum ama bütçem az. kaliteli ve akustiğe yakın olsun istiyoum. hangi markanın hangi modelini almalıyım lütfen yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  43. Merhabalar, yiğenim için bir piyano satın almayı istiyorum ancak piyano fiyatları çok maliyetli olduğu ve piyano çalmayı sevip sevmeyeceğini bilmediğim için daha uygun fiyatlı ve basit yapılı bir şey tercih etmek istiyorum. Orgda kullanmasını istemediğim için ilgimi 61 tuşlu digital çocuk piyanoları çekti. Bu tarz piyanoları tavsiye eder misiniz acaba? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  44. Merhabalar. Blogunuz benim için çok faydalı oldu, bunu söylemeliyim öncelikle.
    Şöyle ki ben daha önce elimi piyano tuşuna değdirmemiş biriyim fakat piyano küçüklüğümden itibaren hayallerimi süsleyen bir alet. Yaşım 15 bu arada.
    Sonunda çalmaya karar verdim ama kafamda soru işaretleri oluştu. Oturduğum bina 5 katlı bir bina ve biz 4. ve 5. katlarda oturuyoruz. Benim odam çatı katında bulunuyor ama akustik piyano almak istediğim için ses konusu nasıl olur bilemiyorum. Çatı katında olduğum için daha rahat olurum diye düşündüm ama sizin de fikrinizi almak isterim. Akustik çok rahatsız edici olur mu komşular için?
    Bir diğer konu ileride taşınmamız söz konusu olabilir ve akustik piyanoların taşınma esnasında çok zarar gördüğü konusunu çok duyuyorum. Bunlar eğer çok sorun olursa dijital almayı düşünebilirim ama akustik almaktan yanayım çünkü hissetmek istiyorum. Yeni başlayacağımı da göz önünde bulundurarak bana ne önerirsiniz? Şimdiden teşekkür ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra hanım öncelikle geç cevabım için özür dilerim - yeni başlayan tüm öğrencilerime ve danışanlara elektronik piyano öneririm özellikle apartman ortamında çalışma söz konusuysa. Gerçekten hevesli piyano öğrencilerinin günde en az 2 saatlik olmadı 1 saatlik pratiği gerekli çünkü.

      Sil
  45. Merhaba hocam,

    Ben esim icin kucuk kuyruklu akustik bir piyano almayi dusunuyorum. Kendisi sadece cocuklugunda piyano calmis ve uzun yillardir guzel bir piyanonun hayalini kuruyor, beyaz renkli. Sizin marka olarak tavsiyeniz nedir ve nereden almak mantiklidir? butce 30000 tl ile sinirli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pearl River beyaz piyanolar çok kullanışlı, hesaplı ve sağlamdırlar. Kolaylıklar dilerim

      Sil
  46. Selamlar,
    Ben de piyanoyu yeni başlamak istiyorum.Hiç deneyimim yok.Okuduğum kadarıyla yamana dijital piyanolar iyiymiş. 2. El düşünüyorum ama mesela clavinova 220 mi daha mantıklı yoksa aynı fiyata ypd 161 mıdır yoksa sıfır 143 mu ta siye edersiniz

    YanıtlaSil
  47. Merabalar bende oğluma dijital bir piyano almak istiyorum 8 senedir yamaha psr 300 org ile idare etti şimdide kawai cn 14 yada kawai kdp 90 düşünüyoruz siz hangisini önerirsiniz teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de kızım için kawai cn 14 ya da kdp 90 düşünüyorum en uygun nerden alabilirim teşekkürler

      Sil
    2. ben de kızım için kawai cn 14 ya da kdp 90 düşünüyorum en uygun nerden alabilirim teşekkürler

      Sil
  48. Merhabalar bende dijital piyano alacağım fakat hangi markadan alacağımı bilmiyorum. Bütçemiz 10.000 bu fiyata uygun iyi bir piyano önerebilir misiniz? Yamaha istiyorum fakat hangi serisini anlamalıyım bilmiyorum?

    YanıtlaSil
  49. Sayın Onuruz bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.Herkese iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  50. Sayin Onuruz merhabalar saygilar benim bir ricam söz konusu kızım 3 yaşında ve ona şimdiden bir piyano almak istiyorum lakin çok büyük ve pahalı birsey olmamasını istiyorum rica etsem bana yardım edermisiniz?

    YanıtlaSil
  51. Sayin Onuruz merhabalar saygilar benim bir ricam söz konusu kızım 3 yaşında ve ona şimdiden bir piyano almak istiyorum lakin çok büyük ve pahalı birsey olmamasını istiyorum rica etsem bana yardım edermisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yamaha Modus serilerine bakabilirsiniz veya Casio modellere, kolay gelsin

      Sil
  52. Merhabalar kızım sanat lisesinde müzik okumak istiyor ve 2 yıldır piyano ve şan dersleri alıyor. Bu sene 2. TEOG dan sonra Anadolu sanat lisesi yetenek sınavına girecek. evde org ile çalışıyor ve artık yeterli gelmiyor. Piyano almak istiyoruz. Alacağımız piyanonun hem sınav için hemde kazandıktan sonraki okul hayatı boyunca kullanabileceği bir piyano olmasını istiyoruz. Yamaha,Kawai piyanolarından hangisini hangi modelini şeçelim bilemedik. Bize yardımcı olurmusunuz? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onuruz cevabınızı bekliyorum yardımcı olabilecekmisiniz?
      Teşekkürler

      Sil
  53. Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim - kolay gelsin!

      Sil
    2. merhaba ben yamaha dijital piyano almak istiyorum. içlerinde model olarak en iyisi en fazla 6 bin tllik bi bütçe için hangisidir yardımcı olabilir misiniz ?ya da bi sıralama yapabilirseniz çok sevinirim tşkler.

      Sil
    3. claniova nasıldır sizce ydp ve diğer modellere göre

      Sil
  54. Nemesis DK360 hakkında bilginiz var mı

    YanıtlaSil
  55. iyi günler,Casio CTK-3200 iyimi sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Casio ctk 3200 aldım. Sesleri fena değil, aslında öğrenme aşamasında idare ediyor ama tuşları piyanonun yerini tutmuyor. Parmaklarınızı geliştirmek için yetersiz (hafif kalıyor). Başlangıç için alınabilir yalnız kısa süre sonra size yetersiz gelecek ve elektronik yada akustik piyano almak isteyeceksiniz. Elektronik piyano parasını biriktirene kadar idare eder diyeyim :) (bu alanda tecrübeli değilim. Sadece kendi deneyimimi paylaştım.)

      Sil
    2. başlangıç için ideal.ben 8 ay kullandım sıkıntısız.

      Sil
  56. Çok faydalı bir yazı, teşekkür ederim. Ben 3 aydır piyano eğitimi alıyorum ve gittikçe piyano hayatımın bir parçası olmaya başladı. İlk kursa başladığımda Casio CTK 3200 aldım. Şu an ihtiyacımı karşılamıyor. Alabileceğim elektronik piyanolar içinde CASİO CELVİANO AP460 ve YAMAHA YDP 143R arasında kararsız kaldım. Fikir verebilirseniz çok memnun olurum. Casio da 4 ton kuyruklu piyano efekti, salon simülatörü gibi özellikler var. Anlamını bilmiyorum ama polifoni 256- Yamahada 192. Sizce Yamaha mı, Casio celviano mu? Cevabınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      İki marka arasında hangisini seçtiniz ? Bende bu marka ve modellerde takıldım yardımcı olabilirmisiniz.

      Sil
  57. Merhabalar 2 yaşında oğluma piyano almak istiyorum,şimdilik kendi kendine keşfetsin istiyorum. bu konuda çok bilgisizim açıkçası yazınızı okuduktan sonra bilmem gereken ne kadar çok detay varmış bunu farkettim, teşekkürler:) çocuk piyanosuna bakış açınız nasıl org gibi olup gerçek piyanoyla kıyaslanamaz mı, boşuna para vermek istemiyorum. Grand Piano Conservatory(diğer adıyla İmaginarium Öğrenme Piyanosu) yada Lino 37 Tuşlu Kuyruklu Piyano Bu iki ürün var düşündüğüm bir inceler misiniz benim için lütfen?ilki 400 diğeri 500 TL civarında.İlki pil ile çalışıyormuş diğerini bilmiyorum bu bir dezavantaj mıdır? hangisinde karar kılmalıyım yada sizin bir öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
  58. Sayın Onuruz yamaha ydp s52,yamaha ydp163,roland 301 arasında karar vermemize yardımcı olabilirmisiniz, hangisi üst model.bir sıralama rica etsek.

    YanıtlaSil
  59. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  60. eskiden Marantz vardı sadece yabancı filmlerde zenginlerin evlerinde olurdu piyanoyu bıraktılar herhalde şimdi

    YanıtlaSil
  61. Hocam pearl river up118 nasıl sizce

    YanıtlaSil
  62. Hocam pearl river up 118 yada digital piyano arasında kaldım. Apartmanda oturuyoruz. Lütfen acil yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  63. Pearl river up118 çelik kasnak mi? Lütfen bunu cevaplayın

    YanıtlaSil
  64. Merhabalar su ana kadar piyano konusunda yazılmıs en yararlı blog! Elinize saglık. Sorum su: Yamaha Clavinova serisi ile Arius Yani YDP serisi arasında ne fark var ? Hangisi tercih edilmeli ? Tesekkurler. Neslihan

    YanıtlaSil
  65. Merhabalar, 7 yaşındaki oğlum için piyano almak istiyorum.
    Bu arada 1,5 yıldır piyano eğitimi alıyor.
    Dijital piyano alacağım, kawai konusunda ne düşünüyorsunuz?
    cevap için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  66. Benim adım Irrua Uzman Hastanesinin Dr Wilson Jones'u, organ cerrahisinde uzmanım ve satmak isteyen insan organıyım. Böbrekinizi satmak ilginizi çekiyorsa Lütfen bize geri dönmekten çekinmeyin, böylece devam edebiliriz. Aşağıdaki bilgileri kullanarak bizimle iletişime geçin

    E-posta Adresi: irruaspecialisthospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  67. Gerçekten çok yararlı bir içerik olmuş, bu tarz içeriklerin devamının gelmesi dileklerimle, sevgiler.

    https://www.erturgutsanatmerkezi.com/piyano-satin-alma-rehberi-erturgut-sanat-merkezi/

    YanıtlaSil
  68. Dallas County Hastanesi'nden doktor George Ben'im, hastane idaresi tarafından internette nasıl çalıştığımın reklamını yapma fırsatı verildi ve siz de dışarıda iseniz, örneğin böbrek gibi organları satın aldığınız yıl tekrar başladık. Böbrekinizi satmak isteyenler, lütfen aşağıdaki e-postayla hastaneye başvurmaktan çekinmeyin: Dallas County Hastanesi organlar Cerrahisi uzmanı ve bağışta bulunulması riski yok, iyi bir para ödüyoruz ve biz Iowa ABD'de bulunan.
    Ve bu bizim e-postamız:
    info.dallascountyhospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  69. Merhaba
    acilen 1 börek ihtiyacı var,
    böbrekinizi bugün hastaneye satmaya hazırsanız.
    Böbrekiniz için 450.000 00 $ tutarında iyi bir miktar sunacak.

    iletişim e-posta bağlantısı:
    size yardımcı olması için endişelenmeyin.

    Selamlar
    Profesör Dr. Tyson
    hastane

    YanıtlaSil
  70. Irrua Uzman Hastanesi'ne yardımından dolayı nasıl teşekkür ederim? Fakirdim ve faturalarımı ve borçlarımı ödeyemedim ama internette gezindiğim sırada Irrua Uzman Hastanesi'nin 400.000 dolar için böbreklerinden birini alarak yardım ettiği insanlara tanıklık ettim ve hemen Irrua Uzman Hastanesi ile iletişime geçtim. Bana satmaya razı olduğum sürece böbreğimi alacaklarını söyledi. Bana e-posta yoluyla bir form gönderdiler ve bir bağışçı olarak kayıtlı olduğumu ve 200.000 dolarlık banka hesabımın parçası olarak ödemenin yapıldığı ve ameliyattan sonra 200 bin dolar daha ödediklerini kaydeden banka hesabımda 400.000 dolar oldu. Bir ev aldım ve şimdi ailemle mutlu bir şekilde yaşıyorum. Fakir misiniz ve böbreğinizden birini para için mi satmak istiyorsun? Şimdi Irrua Uzman Hastanesi ile iletişime geçin

    WhatsApp: +15184181390
    E-posta Adresi: irruaspecialisthospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  71. İyi günler.Ben akustik duvar tipi piyano alacağım.Eşim Çinli ve konservatuar mezunu.Çocuklarımıza da piyano öğretecek.Ben ona birkaç tercih sundum. Ritmüller up118,pearl river, sderway,werner,offenbach,kwai,yamaha... Kendisi yükseklik olarak120 ve üzeri kod numaralı piyanoları istiyor.Steinway sons piyanoları çok seviyor fakat pahalı.Bütçem maksimum 10.000 tl civarı. ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  72. Ben Iowa City, ABD'de bulunan Iowa Lutheran Hastanesi'nden bir temsilciyim, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp satması için tekrar başladığımızı ilan etme fırsatını verdim. Böbrek, Bu teklifle ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-postadan bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin: Bağışçılarımızı iyi bir miktarda parayla ödüllendiriyoruz ve Organlarda uzmanız Cerrahide ve donör olarak risk yok o.
    Ve bu bizim e-postamız:
    iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  73. *% 3 faiz kredisi sunmaktadır
    * Nakitsiz Girişimci Sigortası
    * Para için garanti

    İyi kredi notu ile, Credit Financier Home, bireylere veya şirketlere veya kooperatif kuruluşlarına, endüstriyel ve kişisel faydalar amacıyla, teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunmaktadır.

    İletişim Adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  74. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
  75. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Zengin olmanız için bir fırsat budur, güvence altına alır ve size% 100 güvenli işlem garantisi veririz, her şey yol gösterici yasalara göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi...

    YanıtlaSil
  76. Dikkat: Eğer bugün bir böbrek donörü olmaya hazır olduğunu biliyorsanız (tüm seyahat masrafları için 450.000 dolarlık ödeme), acilen 10 böbrek vericisine ihtiyaç duyduğumuz için böbreğinizi hastanemize acil olarak verin.
    Sadece sağlıklı% 100 uygun kişi.
    İsteğinizi doktora yazınız: carolbobrekhastanesi@gmail.com hemen sizinle iletişime geçeceksiniz
    Not: Ameliyat ve sadece sağlıklı kişiler için seyahat etmeye hazır olmalısınız.

    Dr Robson.
    carolbobrekhastanesi@gmail.com

    YanıtlaSil
  77. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Zengin olmanız için bir fırsat budur, güvence altına alır ve size% 100 güvenli işlem garantisi veririz, her şey yol gösterici yasalara göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
  78. Merhaba beyefendi / hanımefendi,
    İşe başlamak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı, yoksa yeniden finanse edilmek için bir krediye ihtiyacınız var, Borcunu ödemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? Bir araba ya da ev satın almak için bir krediye mi ihtiyacınız var? Evet, daha fazla endişe etmeyecek olursak, kredi kontrolü olmadan her türlü krediyi uygun bir faiz oranıyla sunuyoruz! E-posta ile bugün bize ulaşın.

    Email: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +1 (518) 5465079

    YanıtlaSil
  79. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
  80. İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
    Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
    Ve eğer ilgilenirseniz bizim e-postamız: iowalutheranhospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  81. Ben Irrua Uzman Hastanesi'nden Dr. Rex Kelvin, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp sattığımız için tekrar başlamış olduğumuzu söyleyebilirim. Bu teklifle ilgilenen var, Lütfen aşağıdaki e-posta adresinden hastaneye başvurmaktan çekinmeyin: Irrua uzmanı hastanesi, organlar konusunda uzmanlaşmış ve bir donör olarak risk yoktur.
    Ve bu daha fazla bilgi için e-postamız.
    irruaspecialisthospital20@gmail.com

    YanıtlaSil
  82. Bir hayatı kurtarmak için bir böbrek satmak isteyen 18 yaşından büyük ciddi böbrek vericileri arıyoruz ve her bağışçı için iyi bir teklif ve diğer tazminatlarımız var.
    Bizim sürecimiz hızlı ve güvenliğiniz garantilidir.
    Lütfen bize ulaşın iowalutheranhospital@gmail.com
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  83. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  84. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  85. Bu genel kamu erkek veya kadın kim sağlıklı bilgilendirmek için
    ve 100% ciddi
    onların böbrek bağış acil Dr iletişim gerekir.
    Johnson, ben General Hospital 'da bir Nefrologum.
    Böbrek nakli için burada olan bir sürü hastamız olduğu için
    nedeniyle para için böbrek bağış için bir fırsat arayan
    mali kırmak, bizim hastane böbrek cerrahisi uzmanlaşmıştır/nakil
    ve diğer organ tedavisi, biz de satın alma ile anlaşma ve
    böbrek nakli
    yaşayan ve sağlıklı bir donör ile. biz sunuyoruz $400.000,00 EURO için
    böbrekler Eğer
    Eğer böbreğinizi Bağış lütfen çekinmeyin ilginizi
    Email;generalhospital121@gmail.com üzerinden bize ulaşın

    YanıtlaSil
  86. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  87. Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
    Finansal yardım için e-posta: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    YanıtlaSil
  88. *% 3 faizli kredi oranı sunar
    * Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
    * Para garantisi
    * 10,000 TL'den 100,000,000 TL'ye kadar kredi teklifi

    İyi kredi puanıyla, Credit Financier Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.

    İletişim Adresi:
    WhatsApp: +15184181390
    Doğrudan posta:
    creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  89. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  90. Merhabalar yazınız için teşekkür ederim .
    Ben 11 yıldır piyano çalıyorum evimde kawai nin dijital piyanosu var şimdilerde akustik piyano almayı düşünüyorum baktığım piyano pearl riverdı.
    Siz bu piyanoyu tavsiye edermisiniz ? Cevaplarsanız çok memnun olurum teşekkürler .

    YanıtlaSil
  91. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışında bulunmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  92. Adım Dosher memorial Hastanesi'nden Dr. Brad Hilaman, organ Cerrahisi konusunda uzmanım ve satmak isteyen insanlardan organ alımıyla ilgileniyoruz ve ABD, Malezya ve Dubia'da ama başımızın başındayız. ofisi ABD’dedir. Böbreklerinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bize geri dönmekte tereddüt etmeyin. Ve bu ilgileniyorsanız bizim e-posta: doshermemorial1@gmail.com

    E-posta: doshermemorial1@gmail.com
    Veya whatsapp: +2348101599658
    Dr. Brad Hilaman

    YanıtlaSil
  93. Hocam ben Zuhal müzik outletten bir pearl river up110 alıyorum tavsiye edermisiniz

    YanıtlaSil
  94. Merhaba hocam.benim 1 yaşında kızım 4 yıldır piyano çalıyor.werner duvar piyanosuyla başladık.4 yıl önce onu aldık.ancak şimdi taşındık değiştirmeyi düşünüyoruz.aldığımız yer 1 ay kullanılmış offenbach ile değiştirebileceğini söyledi tabi üzerine 2000 vererek:) fikriniz nedir,tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
  95. Pardon kızım 10 yaşında 0 çıkmamış :)

    YanıtlaSil
  96. Bu Mayo Clinic tarafından yapılan genel bir kamu duyurusudur ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garantilidir.
    Lütfen daha fazla bilgi için bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  97. Merhabalar Belarus akustik Duvar piyano önerir Misiniz

    YanıtlaSil
  98. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  99. 155'e ihbar ettim Cimere de yazdım sıkıntı yok

    YanıtlaSil
  100. Merhaba. Pearl river v-03 piyano almıştık 3 4 ay önce. Bugüne sorunsuz çalışıyordu. Şu an ses gelmiyor tuşlardan. Yardımcı olabilir misiniz neden kaynaklanıyor olabilir

    YanıtlaSil