4 Ekim 2010 Pazartesi

Müzik Türlerine Göre Kişilik Analizi!

Herkese merhabalar! bol dinlenmeceli geçen bir haftasonu ardından ders başını yapmış bulunmaktayım:) 1 haftayı da böyle doldurduk. Geçen hafta bugünü düşünüyorum da, baya tedirgindim.:) Yeni gireceğim üniversite ortamı, hocalar, arkadaşlarım... ve bugün 1 hafta geçti ve her şey yolunda. :)

Geçenlerde başıma gelen bir olay bugünkü blog konumu oluşturdu. Arkadaşlarımla oturmuş kahve içerken içlerinden biri : "Onur sen çok garip bir insansın" dedi. Birden arkadaşımın böyle bir tepkide bulunması beni tedirgin etti ama hafiften tebessüm ettiğinden, şakaya vurduğunu sanıp aldırmadım.

"Eee?" dedi arkadaşım, "bişey sordum" diye devam etti tebessümünü de devam ettirerek. Gülerek "neyim garip?" dedim.

"Ne bileyim, heralde piyano falan çalıyorsun ya, ondandır" dedi.

"Ne alaka?" dedim gayet bezmiş bir tonla :) ama bunu dememle kafamda da bir ampülün yanması bir oldu. Aslında arkadaşımın bu dediği şey, beni baya düşündürdü. "Ne alaka" diye geçiştirdiğim şey aslında "Çok alaka" idi. Müziğin insanın karakterine etki etme, hatta karakterini yaratma gibi bir özelliği olduğu gerçekten doğruydu!

Müziğin karakterinize etki etmesi için bir entruman çalmanız, şarkı söylemeniz, teorik anlamda müzik bilgisi olan biri olmanız gerekmiyor. Sadece bir müzik türüne gönül vermeniz yeter.

Çok basit bir örnek : Emolar.

Emotional Rock türünden etkilenen gençliğin bu tarzı hayatlarıyla adeta birleştirerek marjinal saç stilleri tasarlamalarını, konuşmalarını hatta oturmalarını bağlı oldukları müzik türü etkiliyor!

Aynı şekilde Gothic'ler. Gothic Rock/Metal dinleyicilerinin benimsediği bu akımı da inkar etmek imkansız.

Peki karakterlere bakarsak? Hangi müzik türü hangi karakteri etkiliyor ya da doğuruyor?

Amerika'da yapılan bir araştırmada klasik müziği fazlaca dinleyen ve benimseyen insanların zeka puanlarının diğerlerine göre daha tüksek olduğu,

Elektronik müzik dinleyenlerin öfkeli ve çabuk parlayan karakterde olduğu,

 Rock müziği dinleyenlerin asi kişilikte olduğu ve en küçük haksızlıkta bile isyankâr bir tavır gösterdikleri,

Caz severlerin sorumluluk sahibi olduğu,

Pop müzik seven kişilerin daha keyfine düşkün oldukları

saptanmıştır.

Bu konunun gerçekliği konusu hakkında bir şey diyemem ama artık çevremi daha dikkatli gözlemleyeceğim. Sizlere de tavsiyem bunu yapmanız. Müzik türlerine göre karakter oluşumunu en net bu şekilde görebiliriz.

Herkese iyi haftalar, müzikle kalın!!



http://www.bilgimedya.org/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder