7 Ekim 2010 Perşembe

Şarkı Söylemenin Faydaları:)

Merhabalar herkese! son 2 gündür bloguma giremiyordum. Artık delirme derecesine gelmiş bir halde hacklenme olasılığını da düşünürken kendi internet tarayıcımda bir sorun olduğunu fark ettim (okuldan gayet kolay girebiliyordum çünkü) :)

Kış kapıda, daha 1 hafta öncesine kadar kısa kollularıyla barış içinde duran ben direk atladım kışlıklara. Daha da soğuyacakmış havalar, hayırlısı artık ne diyeyim :)

Bugün yine değişik bir blog konumuz var. Daha önce de yazdığım "müziğin sağlığa faydaları" başlığının bir alt başlığı olabilir bu. Konusu ise şarkı söylemenin faydaları!

Evet yanlış yazmıyorum. Şarkı söylemek, insan vucuduna ciddi bir şifa kaynağı.  Hem de ne şifa!

Şan derslerine ilk başladığım zaman şan hocam bana aynen şunu demişti "şarkı söylemek kendi kendinde şifa bulmanın yegane yoludur." bu söylemleriyle hafiften nirvana'ya ulaşma çabalarında olduğunu sandığım hocamın, aslında ne kadar haklı olduğunu sonradan yaptığım birkaç araştırma sonucu fark ettim. Şarkı söylemenin tıbbi faydalarının yanı sıra, başka faydaları da var.

Frankurt Üniversitesinde 31 amatör şarkıcı üzerinde yapılan araştırma sonucunda:

Şarkı söyleyen insanların iletişimde hiç zorluk çekmedikleri gözlemlenmiş. İnsan iletişiminde hiç zorluk çekmiyor, konuşmayı seviyorlar.

Şarkı söylemek vücuttaki antikor üretimini arttırarak vücudu virüslere karşı korumaya teşvik ediyor.

"Doğru" şarkı söylemenin en büyük avantajlarından biri ise "diyaframı" doğru kullanmayı bilmektir. Bu bağlamda şarkı söyleyenler doğru nefes alıyorlar.

Ayrıca uzmanlar doğru şarkı söylemenin larenks'i(ses telleri) koruduğu ve sesin yaşlanmasının önüne geçtiğini de vurguluyor.

O zaman şarkı söylemek lazım avaz avazzz!!! :)

müzikle kalın!!

http://www.bilgimedya.org/

7 yorum:

  1. Onur, web radyo'da bir program yaparsan, canlı performans bekliyoruz senden. :)

    YanıtlaSil
  2. İnşallah hocam! benim için bir gurur olur o, ne zaman isterseniz! :)

    YanıtlaSil
  3. bu güzel yazı için halil hocamızın deyimiyle; "tırnak içinde" :) ellerine sağlık diyorum...:) bu yazıya yorum yapmama beni teşvik eden şey; şifayı kapmış olmam olsa gerek :) şarkı söylemem gerek sanırım iyileşmek için:) peki bu eylemi gerçekleştirirken hasta ettiğim talihsiz şahıslar ne yapmalı?:) bunu sana sormayı bir borç bilirim :) galiba onlar da şarkı söylemeli...:) o halde herkes şarkı söylesin ve oluşturduğumuz bu 'ortak emek şarkısı' hepimizi sıhhate sürüklesin....:)
    hadi ben de söyleyeyim:
    o zaman şarkı söylemek lazım avaz avaaaaazzzzz !!!...:)

    YanıtlaSil
  4. Hahahah :) evet kendini biraz müziğe verirsen iyileşeceğinden kuşkun olmasın. Talihsiz şahıslarında artık kaderleri diyelim napalım? :)) onlar da şarkı söylesinler, dinlesinler.. :)

    YanıtlaSil
  5. hımmm talihsiz oldukları kısmında mutabıkız diyosun yani....:( bak bu üzdü beni.. seni affetmemin tek yolu, şu vereceğin piyano derslerinde, benim de katılmamı istemen ve o insanları da rahaztsız etmeme izin vermen :))
    kendimi biraz müziğe vermem gerektiği konusunda hala aynı fikirde misin ? :))

    YanıtlaSil
  6. Upssss :)) hemen kendimi affettiriyorum tabii ki zevk duyarım hemen başlarız haftaya artık :)) kendini müziğe verme konusunda seninle kesinlikle aynı fikirdeyim :)))

    YanıtlaSil
  7. hahaa :)) bak iyileşir gibi oldum daha şimdiden :)) müziğin titreşimleri bile yaradı anlıycağın :) teşekkür ederim hocam :))) bi hoca da sen oldun demek... ımmm.. pek bi sevimsiz geldi bu kulağıma... :) şaka bir yana öğreticiliği kabul ettiğin için şükranlarımı sunar, bu hoş yazıyı sohbet mahali olmaktan kurtarmak için seni ve sevgili metnini rahat bırakırım :))... hoşça kal...:)

    YanıtlaSil